לימוד הנגינה כמנוף לחיזוק עצמי וחברתי

תועלות של לימודי נגינה בבית ספר למוסיקה

כל תלמיד ותלמידה שלומדים לימודי נגינה יודעים שבכל גיל, החברים והחברות מסתכלים עליהם בסקרנות כאשר הם מנגנים, בלי כל קשר לרמת הנגינה. המנגן או המנגנת מושכים תשומת לב, ואנו ההורים יכולים לעשות מספר פעולות שיחזקו את התועלת האדירה שיכולה להיווצר מכך שילדינו לומד נגינה.

חיזוק ביטחון עצמי באמצעות לימוד נגינה

בפן החברתי, המנגן מעורר יראת כבוד מצד חבריו; הוא מושך תשומת לב, ותלמידים שחלשים בתחומים מסוימים יכולים לקבל חיזוק אדיר לביטחון העצמי שלהם. חברים מגלים צד לא מוכר בילד, צד מאוד פופולרי בעיניהם – במיוחד כאשר מדובר בלימוד כלי נגינה פופולריים כמו גיטרה ולימוד אקורדים לגיטרה.

השפעת לימודי נגינה על תלמידים

ראיתי אין ספור מקרים בכיתות בית הספר היסודי, החטיבה והתיכון, בהם תלמידים שלא היו בולטים מבחינה חברתית, לעיתים עם ביטחון עצמי נמוך ולעיתים חלשים בתחום דעת מסוים בבית הספר, מקבלים דחיפה אדירה שמשנה את נתיב האושר בבית הספר ומחוצה לו. לימוד נגינה בבית ספר למוסיקה מקנה לצד הביטחון העצמי גם נחישות, רצון להצליח ולהתגבר על קשיים, וכן עושר קוגניטיבי רב שהמוזיקה משרה על נפשו של העוסק בה בכל רמה.

איך הורים יכולים לעודד את ילדיהם לנגן?

מה אנו, בתור הורים, יכולים לעשות כדי שילדנו יוכל להפיק את כל היתרונות הללו מיכולתו לנגן? חשוב להקדים ולומר שאני מדבר כבר על שנת הלימודים הראשונה בכלי. כמובן, יש להתייעץ עם המורה שלו לנגינה, בין אם מדובר בלימוד אקורדים לגיטרה או בלימוד כלים אחרים.

דבר ראשון, יש ליידע את המחנכת שלו בדבר העובדה שהוא לומד נגינה בכלי. אם יש קשר למורה למוסיקה, אפשר ליידע גם אותה או אותו. מורה בבית ספר למוסיקה יכול להכווין את התלמיד בכיוון הנכון ולעודד אותו להופיע בכיתה או במפגשים חברתיים, מה שמחזק את הביטחון העצמי שלו ויוצר תחושת שייכות ועניין.

חשיבות המפגשים החברתיים וההופעות

יש לעודד מפגשים חברתיים עם ילדים אחרים מנגנים, זאת כמובן בהתייעצות ובעזרת המורה לנגינה. מורה מבין עניין ובעל גישה חינוכית ידאג לפעול בכיוון ולעודד את הילד. הורים שחוו את עניין הילד המנגן, שיופיע בכיתה או בכל מפגש אחר כדוגמת מופע כישרונות בבית הספר, יודעים כמה התהליך יוצר עניין אדיר אצל הילד.

לסיכום

אז אם ילדכם מתעניין בלימוד נגינה או אם אתם מתעניינים בשבילו והוא משתף פעולה, התחילו את התהליך של לימוד הנגינה בבית ספר למוסיקה. ואם ילדכם כבר לומד, יידעו את הגורמים המתאימים, גם אם אתם חושבים שהוא לא "חיית במה".

בהצלחה!

תמונה של טירן צפריר

טירן צפריר

מורה למוסיקה במשרד החינוך בעל תעודת הוראה ותואר ראשון בחינוך מוסיקלי ובעל תואר שני במוסיקה (שניהם בהצטיינות), מייסד ומנהל סי המוסיקה.

תוכן עניינים
תמונה של לימור צפריר

לימור צפריר

מנהלת שיווק , תפעול וקשרי לקוחות של בי"ס סי המוסיקה
ובנוסף מאמנת מנטאלית לעיצוב תודעה ומנהיגות

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן