שעתם היפה של להקות הנוער

לא תמיד יוצא לאדם לחוות תהליך חברתי אדיר מימדים בגודלו ובהשפעתו החיובית במקצוע בו הוא עוסק.
ובכן אני זוכה בכך, ובימים אלו אנחנו בעיצומו של תהליך ההתארגנות המוסיקלית של בני הנוער המשובחים ביותר, באחריות ולהנות משעתם היפה של להקות הנוער.

גל לימוד הנגינה בכל האמצעים (מורה פרטי, אינטרנט וחברים) הגביר את הרצון להתארגן ולנגן ביחד. פעילות זו נוטעת בקרב הנוער העוסק בכך תחושה של אחריות ועשייה וכן הפקת תועלת מוסיקלית וכן גם חברתית. להקות הנוער האלה הופכות למושא התייחסות; יש להם קהל, שמחכה לשמוע אותם, מדבר עליהם ומתייחס אליהם, תרתי משמע, כפי שלא התייחס בעבר. אלו הכוכבים המקומיים, ויש בכך רק חיוב חברתי-מוסיקלי, והשפעתו על נפשו של העוסק בכך אדירה היא.
לרוב החיבורים המוסיקליים, עוסקים בפסגת המוסיקה, הלא היא היצירה העצמית. מילים, מנגינה, עיבודים והכול מקורי. אין ספק, זהו הישג אדיר למוסיקה, שהולך ומתעצם. החיבורים המוסיקליים האלו, משפיעים בצורה חיובית ומיידית. הנערים והנערות הללו הופכים לעצמאיים, לאחראיים, לחדורי מוטיבציה ואמביציה ומנהלים את מנגנון הלהקה בעצמם- ארגון החזרות, המקום, הבאת כלי הנגינה, העבודה המשותפת בהרכב דומיננטית, פשרה מוסיקלית כשצריך.

הורים יקרים, זהו שיעור חברתי אדיר, שילדכם לוקח בו חלק ותאמינו לי שווה הרבה יותר מזהב, הרבה בזכות הנוער העוסק בכך. אין הורה שלא ישמח, שילדו יימצא בחברה טובה, ולהקות הנוער, שאני מכיר, ורבות הן, נושאות בחובן את מיטב הנוער.
הורים, עודדו את הילדים למפגשים חברתיים מוסיקליים בכל רמת נגינה שהיא, רק חיוב יכול לצאת מכך. הנגינה ביחד נותנת תחושה של שייכות ותועלת, תחושה של חשיבות מרימה את המורל ולפעמים גם את האגו וכמו בכל דבר, גם המינון קובע את מידת החיוביות של התהליך. בתי הספר של משרד החינוך, גם הם צריכים לעודד את התהליך על ידי הקצאת במות ללהקות אלה בכל אירוע שניתן. הנוער המוסיקלי שלנו מאוד פרקטי, הוא מחפש אפקט ממשי לכל פעולה שהוא עושה ובעיני הרבה מהלהקות שאני מכיר, להקה חייבת במה כלשהיא (אחרת מה התועלת). לא שאני מסכים בהכרח עם המינון של מה שכתוב בסוגריים, אבל בסופו של דבר, המוסיקה חייבת להישמע ולא רק בחדרי החזרות.

לסיום, פנייה לכל העוסקים בכך- תנו לנוער המוסיקלי במה ותהיו מאושרים, כשתראו את התוצאות החברתיות והמוסיקליות.

תמונה של טירן צפריר

טירן צפריר

מורה למוסיקה במשרד החינוך בעל תעודת הוראה ותואר ראשון בחינוך מוסיקלי ובעל תואר שני במוסיקה (שניהם בהצטיינות), מייסד ומנהל סי המוסיקה.

תוכן עניינים
תמונה של לימור צפריר

לימור צפריר

מנהלת שיווק , תפעול וקשרי לקוחות של בי"ס סי המוסיקה
ובנוסף מאמנת מנטאלית לעיצוב תודעה ומנהיגות

רוצים ללמוד אצלנו? מלאו את הפרטים הבאים
דילוג לתוכן